طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی در شهرستان بوشهر آغاز شد

21 خرداد 1397
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی در شهرستان بوشهر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ مهندس حسن فخرایی افزود: این طرح باهدف کمک به بهبود کیفی سطح آموزش، یادگیری و سلامتی نوآموزان در برنامه‌ریزی آموزشی و بهداشتی بوده که از اولین هفته تیرماه اجرا می‌شود.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: هدف از اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و روانی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان برای سال تحصیلی 98-97 کمک به بهبود کیفی سطح آموزش، یادگیری نوآموزان، سلامت روانی و جسمانی آنان برای استفاده در برنامه‌ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب بااستعداد کودکان می‌باشد.
مهندس حسن فخرایی شروع این ارزیابی را از اولین هفته تیرماه دانست و اضافه داشت: این ارزیابی شامل بیـنایی، شنـوایی، دید رنگ، گفتــاری، آمادگی تحصیــلی، اختلال طیــف اوتیـسم، اختلالات جسمی –حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، معاینات دهان و دندان، بیماری‌های جلدی، شناسایی بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه و سابقه بیماری در خانواده می‌باشد.
وی اظهار داشت: ضروری است کلیه کودکان قبل از انجام سنجش با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی تحت مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی قرار بگیرند و بعد از تکمیل واکسیناسیون و صدور فرم خلاصه معاینات دانش‌آموز برای آن‌ها، با در دست داشتن فرم‌های مذکور بعد از اتمام سنجش به مدارس موردنظر مراجعه و ثبت‌نام نمایند.
مهندس حسن فخرایی در رابطه با مکان‌های قابل ارزیابی عنوان داشت: مکان‌های ارزیابی سنجش در سطح شهرستان بوشهر در مدرسه امام جعفر صادق واقع در کوی دواس، مدرسه استثنایی کوشا واقع در خیابان امام خمینی (روبروی مرکز خدمات جامع سلامت هفتم تیر)، پایگاه سنجش مستقر در مدرسه وحدت چغادک و پایگاه سنجش مستقر در مدرسه فدک عالی شهر می‌باشد.
انتهای پیام/ ا.س- 3000
با کلیک بر روی لینک زیر اخبار دانشگاه را از کانال تلگرام دریافت کنید
https://telegram.me/bpumspublicrelation

کلمات کلیدی:
طرح.سنجش.سلامت     مهندس.حسن.فخرایی     مرکز.بهداشت.بوشهر        
تعداد بازدید:   ۳۵

چاپ خبر |فايل متن خبر | ارسال به دیگران

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >